Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Divadlo ulice / Theatre of the StreetReklama a aranžérství výkladních skříní v kontextu modernismu, 1918–1938 / Theatre of the Street: Advertising and Window Display within the Context of Modernism, 1918–1938

Mezi lety 1918–1938 byly aranžérství výkladních skříní a obchodní reklama novými uměleckoprůmyslovými obory, které reflektovaly ekonomický rozmach společnosti a vizuálně výrazně pronikaly do obrazu měst. Bulváry a ulice se skrze osvětlené výkladní skříně a blikající reklamu transformovaly v masové komunikační, spektakulární a kvazi divadelní médium. Kultura se zabývala reálnými úkoly moderní společnosti, proto se i design a uměleckoprůmyslová výuka musely reformovat k novým cílům tzv. obchodního umění.
Meziválečné aranžérství mnohdy originálně kombinuje a využívá postupy „vysokého umění“ (nové věcnosti, konstruktivismu, dada, surrealismu), někdy se ale naopak toto vizuálně atraktivní „nízké“ umění ulice stává inspirativní platformou pro inovativní multimediální experimenty, pohyblivé a světelné prostorové inscenace performativního charakteru. Představena je bohatá archivní a obrazová dokumentace zaměřená na oblast aranžérství a reklamy v někdejším Československu.
Část knihy je věnována ilustracím Evy Koťátkové, lineárně kresebné interpretaci původních aranžovaných zátiší ve výkladních skříních.

Grafika Adéla Svobodová. Kniha vychází s podporou Grantové agentury ČR v česko-anglické jazykové mutaci.
ISBN:978-80-88308-43-0
EAN:9788088308430
Počet stran 372 stran
Datum vydání 21. 9. 2021
Pořadí vydání neurčeno
Vazba kniha, vázaná vazba
Jazyk český, anglický
Autor: Lada Hubatová-Vacková
Nakladatelství UMPRUM
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace