Publikace se zabývá vlivem rizikových faktorů školního a rodinného prostředí na schopnost dospívajících žáků ve věku 14–19 let zvládat stresové situace. Po teoretickém úvodu věnován základním východiskům jsou v hlavní části publikace představeny závěry kvantitativního výzkumného šetření sledujícího vliv vybraných stresových faktorů (tj. faktorů školního a rodinného prostředí) na výskyt psychosomatických projevů, charakter copingových strategií a psychohygienické návyky sledované skupiny dospívajících žáků. Tyto parametry jsou porovnávány mezi žáky s ohledem na jejich věk, bydliště, druh školy a přítomnost specifických poruch učení. Prezentované závěry mohou sloužit jak pedagogickým a poradenským pracovníkům ve školní praxi, tak také rodičům a širší veřejnosti.
| ISBN: | 978-80-280-0374-6 |
| EAN: | 9788028003746 |
| Počet stran |
243 stran |
| Datum vydání |
2021 |
| Pořadí vydání |
1., elektronické |
| Jazyk |
český |
| Typ souboru |
PDF |
| Vazba |
E-kniha |
| Autor: |
Ivana Márová |
| Autor: |
Nikol Vicherková |
| Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
| Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2274 |