V publikaci je prezentován empirický výzkum výslovnostních chyb českých žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku na základní škole. Jeho cílem bylo ověřit, v jaké míře mají žáci obtíže s výslovnostními jevy v němčině, ve kterých čeští rodilí mluvčí obvykle chybují. Dále bylo zjišťováno, jakým způsobem se v chybách projevuje transfer z dříve osvojených jazyků žáka, tj. mateřského jazyka (češtiny) a prvního cizího jazyka (angličtiny). V rámci teoretických východisek je pozornost věnována různým pojetím výslovnosti z hlediska cílů výuky cizích jazyků, definicím jazykových chyb, jejich příčinám, dále pak vývoji výslovnostní normy spisovné němčiny a metodickým přístupům při zkoumání chyb.
| ISBN: | 978-80-210-9903-6 |
| EAN: | 9788021099036 |
| Počet stran |
141 stran |
| Datum vydání |
2021 |
| Pořadí vydání |
1., elektronické |
| Jazyk |
český |
| Typ souboru |
PDF |
| Vazba |
E-kniha |
| Autor: |
Martina Čeřovská |
| Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
| Tématická skupina |
12 - Jazykověda a literární vědy |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2134 |