Cílem studijní opory je předložit ucelený vhled do problematiky pedagogické diagnostiky a jejího uplatňování v praxi učitele v preprimárním a primárním vzdělávání. Studijní text se zabývá vybranými oblastmi pedagogické diagnostiky, akcentuje období přechodu dítěte z předškolního vzdělávání do 1. ročníku ZŠ a diagnostiku školní zralosti a připravenosti. Představuje metody pedagogické diagnostiky a možnosti jejich implementace do edukačního procesu se záměrem charakterizovat proces diagnostikování jako aktivní přístup učitele k výchovně-vzdělávacímu procesu, k žákovi, k rodičům a kolegům. V textu je věnován prostor také autodiagnostice práce pedagoga a sebereflexi jako významné profesní kompetenci učitele v kontextu jeho profesního učení.
ISBN: | 978-80-244-6526-5 |
EAN: | 9788024465265 |
Počet stran |
106 stran |
Datum vydání |
2025 |
Pořadí vydání |
1 |
Jazyk |
český |
Vazba |
E-kniha |
Autor: |
Marcela Otavová |
Nakladatelství |
Univerzita Palackého v Olomouci |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |