Koncepce informatického myšlení je nejednotná i napříč světovými kurikuly, s čímž souvisí i rozdílné přístupy k implementaci jeho cíleného rozvoje do škol. Absence uznávané exaktní definice vedla i v českém prostředí k řadě problémů s implementací tohoto způsobu myšlení do vzdělávacího procesu, a přestože v současnosti směřujeme k jasnějšímu vymezení informatického myšlení, stále jej obklopuje řada prekonceptů. Nabízí se tedy otázka, co přesně je tedy informatické myšlení v kontextu základního vzdělávání v České republice? Jak můžeme jeho rozvoj diagnostikovat a jaká je běžná úroveň informatické myšlení u žáků? Nalezení odpovědí na tyto otázky je zcela stěžejní pro další vývoj výuky informatiky na tuzemských základních školách.
ISBN: | 978-80-244-6515-9 |
EAN: | 9788024465159 |
Počet stran |
164 stran |
Rozměr |
163x230 mm |
Datum vydání |
2025 |
Pořadí vydání |
1 |
Vazba |
kniha, brožovaná vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Lucie Bryndová |
Autor: |
Milan Klement |
Autor: |
Květoslav Bártek |
Nakladatelství |
Univerzita Palackého v Olomouci |
Tématická skupina |
3 - Přírodní vědy, matematika |