Náklady společností na aktivity spojené s podporou prodeje jsou v rozvinutých ekonomikách čím dál vyšší, přitom ale z mnoha studií plyne, že mnohé aktivity na podporu prodeje generují zanedbatelný, žádný, nebo dokonce záporný zisk. Jednou z možných příčin tohoto nežádoucího jevu jsou nedostatečné analytické nástroje, které by umožňovaly efektivitu aktivit na podporu prodeje spolehlivě měřit. Běžně používané nástroje vedou k potencionálně vychýleným odhadům efektu podpůrných aktivit, a to kvůli nezohledněnému vlivu mnoha faktorů, které se v čase mění, mohou ovlivňovat ukazatele ziskovosti a nejsou při odhadování pod kontrolou. V monografii je představen nový přístup k odhadování základních tržeb (tedy tržeb, jaké by byly, kdyby se akce na podporu prodeje nekonala) pomocí metod kauzální analýzy. Tento přístup odstraňuje vychýlení odhadů z důvodu v čase se měnících faktorů, přitom stále zůstává dostatečně jednoduchý na to, aby mohl být implementován do běžné firemní praxe. V monografii jsou dále představeny metody kauzální analýzy, které mohou řešit mnohé problémy z oblasti marketingu a managementu, a přesto se v těchto oblastech jak v českém, tak i světovém kontextu téměř nepoužívají.
ISBN: | 978-80-210-9940-1 |
EAN: | 9788021099401 |
Počet stran |
172 stran |
Datum vydání |
2021 |
Pořadí vydání |
1., elektronické |
Jazyk |
český |
Typ souboru |
PDF |
Vazba |
E-kniha |
Autor: |
Maria Králová |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
Tématická skupina |
1 - Ekonomika |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2110 |