Práce učitele a učitelky mateřské školy je krásná, ale také nesmírně náročná. Dospělý na sebe bere velkou zodpovědnost a vstupuje do života dítěte s tím, že ho výrazně ovlivní. Specifika práce učitele v předškolním vzdělávání plynou jak z vývojových charakteristik předškolního období, tak z diverzity dětí a rodin, které do mateřských škol přicházejí. Mateřská škola je často prvním místem, kde dítě vystupuje mimo okruh rodiny a získává další zkušenosti. Vstupuje do nových sociálních rolí a musí překonávat mnohé těžkosti. Učitelé musí být připraveni na svou práci tak dobře, aby dokázali vnímat individuální potřeby každého dítěte, podpořili jej a vytvořili prostředí, ve kterém bude dítěti dobře a bude se moci rozvíjet jeho potenciál. To pro vzdělavatele budoucích učitelů není lehký úkol, a proto autoři hledali cesty, jak poskytnout studentům a jejich provázejícím učitelům oporu v jejich profesním rozvoji. Věří však, že nástroj může být užitečný i pro ředitele mateřských škol v rámci jejich péče o rozvoj učitelů či pro každého učitele, který chce dál profesně růst.
ISBN: | 978-80-261-1163-4 |
EAN: | 9788026111634 |
Počet stran |
39 stran |
Datum vydání |
24. 10. 2023 |
Pořadí vydání |
1. |
Jazyk |
český |
Typ souboru |
PDF |
Vazba |
E-kniha |
Autor: |
Eva Koželuhová |
Autor: |
Milan Podpera |
Autor: |
Ondřej Koželuh |
Nakladatelství |
Západočeská univerzita v Plzni |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: http://hdl.handle.net/11025/54463 |