Svaz českých knihkupců a nakladatelů
Monografie je věnována komplexní analýze žánru krátká zpráva v rámci současného ruského a českého publicistického stylu. V práci se zohledňuje širší zázemí publicistického funkčního stylu, jeho současné tendence i dobově poplatná podoba (dílčí srovnání s texty ze 70. let 20. století). Autorka důsledně uplatňuje přístup strukturní jazykovědy, lingvistiky textu i mezijazykového srovnání, publicistický text je tak hodnocen z pohledu jazykových rovin (slovní zásoba, tvarosloví, větná stavba) i kompozičních složek (makrokompozice, mikrokompozice - např. formální i obsahová stavba titulku, prostředky odkazující na zdroj informace), popř. se ruský a český materiál kontrastuje s analogickým textem anglické krátké zprávy.
| ISBN: | 978-80-244-2278-7 |
|---|---|
| EAN: | 9788024422787 |
| Doporučená cena: | 217 Kč |
| Počet stran | 164 stran |
| Rozměr | 176x250 mm |
| Pořadí vydání | 1. |
| Datum vydání | 17. 9. 2009 |
| Vazba | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
| Jazyk | ostatní |
| Nakladatelství | Univerzita Palackého v Olomouci |
| Tématická skupina | 999 - nezařazeno |