Metodika kariérového poradenství pro žáky s tělesným postižením vznikla na základě zkušeností s dosavadním poskytováním poradenských služeb v oblasti profesní orientace s cílem, že pomůže pedagogům v praxi jednotlivých běžných škol i škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Jednotlivé kapitoly postupně popisují teoretické základy dané problematiky, postupy kariérového poradenství ve škole (od role zapojených aktérů přes časovou posloupnost jednotlivých fází kariérového poradenství, provázání s klíčovými kompetencemi až po rozvoj specifických dovedností - zejména pracovních). Zajímavý může být i navržený optimální model, tedy postup, jak by mohlo kariérové poradenství v praxi probíhat. Popsán je i proces kariérového poradenství při přechodu žáka ze školy na trh práce - od různých možností zaměstnávání těchto žáků přes přiblížení vhodných postupů při komunikaci s potenciálními zaměstnavateli, včetně jiných možností uplatnění žáků mimo trh práce. V závěru čtenáři najdou přehledné shrnutí obsahu procesu kariérového poradenství žáků s tělesným postižením.
ISBN: | 978-80-244-6118-2 |
EAN: | 9788024461182 |
Počet stran |
124 stran |
Rozměr |
mm |
Datum vydání |
2022 |
Pořadí vydání |
1 |
Autor: |
Čadová Eva, a kolektiv |
Nakladatelství |
Univerzita Palackého v Olomouci |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |