Kniha se věnuje poválečné tvorbě českého malíře, sochaře a teoretika Emila Filly (1882–1953) a jeho vztahu k čínskému umění a komunistické ideologii. Popisuje Fillovu jedinečnou sbírku čínského umění a přibližuje její vznik. Přináší také zamyšlení nad Fillovým chápáním dálněvýchodní malby, které se odrazilo v jeho textech o čínské krajinomalbě i jeho pozdních obrazech. Právě jim je věnována zvýšená pozornost, a to zejména z hlediska postoje, který k nim zaujímali představitelé komunistického režimu, jejichž často vulgarizující názory hluboce a neblaze zasahovaly do umělcova života i díla. Filla čelil různým formám perzekucí, přesto se mu podařilo zůstat až do konce života ve funkci profesora Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Kniha vychází při příležitosti otevření nové expozice v Pamětní síni Emila Filly na zámku Peruc, který umělci poskytl letní útočiště a sehrál v jeho pozdních aktivitách podstatnou roli.
| ISBN: | 978-80-88283-95-9 |
| EAN: | 9788088283959 |
| Doporučená cena: | 500 Kč |
| Počet stran |
256 stran |
| Datum vydání |
2024 |
| Pořadí vydání |
neurčeno |
| Vazba |
kniha, brožovaná vazba |
| Jazyk |
český, anglický |
| Autor: |
Michaela Pejčochová |
| Autor: |
Tomáš Winter |
| Nakladatelství |
Artefactum |
| Tématická skupina |
9 - Umění |