Svaz českých knihkupců a nakladatelů
Kniha Rétorika v evropské kultuře i ve světě vymezuje postavení rétoriky v systému kultury a vzdělanosti od starověku po dnešek. Zkoumá pokles jejího významu v období racionalismu a osvícenství, uvádí příčiny, v jejichž důsledku byly rétorice (redukované na soustavu řečnických triků) přisuzovány negativní konotace, a vysvětluje, proč si rétorika ve 20. století dokázala své pozice znovu vydobýt. Dokládá, že prestiž rétoriky prudce klesá, když je redukována na recept k rafinovanému klamání publika, a naopak stoupá, když se chápe jako vědecká disciplína, která se vydává napříč humanitními obory – filozofií, logikou, sémiotikou, literární vědou, lingvistikou, naukou o médiích apod. V tomto pojetí rétorika usiluje o všestranné poznávání a kultivování řečového projevu, mluveného i psaného.
| ISBN: | 978-80-246-2215-6 |
|---|---|
| EAN: | 9788024622156 |
| Doporučená cena: | 395 Kč |
| Počet stran | 272 stran |
| Pořadí vydání | 1. |
| Datum vydání | 12. 3. 2015 |
| Vazba | kniha, brožovaná vazba |
| Jazyk | anglický |
| Nakladatelství | Karolinum |
| Tématická skupina | 999 - nezařazeno |