Problém reprodukce či reprodukovatelnosti je kanonickým motivem úvah o fotografii a ztělesněním její hraniční povahy. Mezi nejvýznamnější příspěvky k této diskusi patří teoreticko-kurátorská koncepce „imaginárního muzea“ Andrého Malrauxe; její hlavní rysy shrnul v eseji vydané v roce 1947 a revidované v letech 1951 a 1965. Fotografická reprodukce se pro něj stává orga¬nizačním principem dějin světového umění, meta-médiem, umožňujícím transformaci obrazů v zájmu jejich porovnávání a uspořádávání. Fotografické imaginární muzeum tak lze zároveň chápat jako historický předvoj a předpoklad soudobých databází obrazů, určených ke strojovému zpracování. Český překlad Malrauxovy eseje doplňuje doslov Tomáše Dvořáka, který rozlišuje dva modely (chápání) rozmnožování obrazů: reprodukci originálu a sériovou výrobu.
ISBN: | 978-80-7331-619-8 |
EAN: | 9788073316198 |
Doporučená cena: | 349 Kč |
Počet stran |
284 stran |
Rozměr |
110x180 mm |
Datum vydání |
03. 12. 2024 |
Pořadí vydání |
1. |
Jazyk |
český |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
André Malraux |
Překladatel: |
Jana Chartier |
Nakladatelství |
Akademie múzických umění v Praze |
Tématická skupina |
9 - Umění |