Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Multimediální design – interpretace multimediálního obsahu v rámci formátu transparentní projekční plochy

Přelom 20. a 21. století je charakteristický rozvojem multimediálních technologií a internetu, potažmo internetu věcí. Většina procesů je dnes vizualizována v rámci dvojdimenzionálního formátu (monitoru, projekční plochy). Rozvoj nových multimediálních rozhraní spojených s konzumním (spotřebním) designem či odbornou (profesionální nebo vědecko-technologickou) sférou však přináší nové výzvy. „Nové formy prezentace a vizualizace datových zdrojů a informací si žádají i nové formy interakce, které je třeba designovat.“1 Příkladem pracovního prostředí s komplikovaným uživatelským rozhraním je například řídící středisko nebo dispečink. Charakteristickými jsou zde pracovní činnosti/interakce s multimediálním obsahem, které kladou na pracovníka/uživatele značné nároky v rámci jeho prostorové a úsudkové orientace a soustředění, které je mimo jiné spojené s analýzou mimořádně velkého počtu dat a vizuálních informací. Lokace, jako je například operační středisko policie ČR, obsahují velké množství displejů (vizualizovaných informací) a uživatel, který je obsluhuje, se musí velmi dobře orientovat v prostoru jak fyzickém, tak i informačním. Obousměrná navigace, její ovládání, volba funkcí pro zobrazování dat, jejich analyzování a následné jednání a úsudek vytvářejí stresové situace a jak dokládají sami uživatelé, je současný stav s přibývajícím počtem informací nedostačující.
ISBN:978-80-7454-897-0
EAN:9788074548970
Počet stran 46 stran
Datum vydání 05. 02. 2020
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Autor: Josef Šafařík
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pouze pro potřeby UTB ve Zlíně
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace