Pokud u nějakého žáka byť jen předpokládáme, že je „nadaný“, již samotný obsah
slova nadaný v nás vyvolává řadu nejrůznějších emocí. Tyto pocity ovlivňují to, jak
o žácích přemýšlíme, jaké k nim zaujímáme postoje, a následně, jak k nim přistupujeme.
Pokud tento „verdikt“ nad žákem vyřkne i odborná autorita či instituce, opírající
své názory o jasná paradigmata, včetně školského systému a legislativy, emoce se
začínají násobit a jednání vůči nadaným zviditelňovat. Naše původní představa
o nadání a obsahu takového označení je postupně zhmotňována v předdefinovaném
obraze nadaného žáka, do něhož směrujeme i samotného nálepkovaného jedince.
ISBN: | 978-80-7678-322-5 |
EAN: | 9788076783225 |
Počet stran |
316 stran |
Datum vydání |
07. 04. 2025 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
lepená brožura, obálka s chlopněmi |
Autor: |
Eva Klimecká |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pro potřeby UTB ve Zlíně |