Tato studie zkoumá ochotu studentů vysokých škol komunikovat během hodin angličtiny, a to prostřednictvím čtyř základních jazykových dovedností: čtení, psaní, poslechu a mluvení. Cílem bylo prozkoumat úroveň této ochoty a identifikovat faktory, které ji mohou ovlivňovat. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti obecně vykazují ochotu k anglické komunikaci ve výuce, přičemž nejsou výrazné rozdíly mezi jednotlivými jazykovými dovednostmi. Nicméně více než dvě třetiny studentů projevily střední až vysokou úroveň obavy z komunikace. Nejčastějším důvodem pro komunikaci byla potřeba informací nebo rady týkající se učiva, ale také touha ukázat své znalosti či pomoci ostatním. Výzkum poukazuje na potřebu dalšího šetření, které by porovnalo deklarovanou ochotu ke komunikaci se skutečným chováním studentů během výukového procesu. Kniha také obsahuje souhrn pěti jednoduchých pravidel, které je vhodné dodržovat nejen při výuce anglického jazyka na vysoké škole. Je proto určena pro všechny, kteří se zajímají o výuku cizích jazyků.
ISBN: | 978-80-280-0569-6 |
EAN: | 9788028005696 |
Počet stran |
172 stran |
Rozměr |
158×225 mm |
Datum vydání |
2023 |
Pořadí vydání |
1. |
Vazba |
kniha, brožovaná vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Jaroslava Jelínková |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
Tématická skupina |
12 - Jazykověda a literární vědy |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.press.muni.cz/ |