Veřejnosti dosud neznámá kniha českého historika a jednoho z čelních osobností Charty 77, Karla Pichlíka (1928–2001), nazvaná čechovovsky Tři sestry, vznikala za složitých podmínek normalizace. Její autor už v roce 1969 opustil Vojenský historický ústav a pracoval jako dělník u Vodních zdrojů. Práce, která tolik připomínala kočovné divadelní harcování dávných členů rodu jeho ženy Anny Hodkové (1928–2024), mu přes všechny limity umožňovala pohybovat se v mnoha koutech tehdejšího Československa. Z archivů měst a městeček, v nichž se pohyboval, sestavil v roce 1977 pečlivý obraz dějin herecké rodiny Peškových, jež svými kořeny spadala k prvním zakladatelským rodům spojených s divadelní aktivitou předávanou divákům od 2. poloviny devatenáctého století v českém jazyce. Potomci rodu pak patřili k významným, stylotvorným osobnostem Národního divadla v Brně – první ze sester, Ema Pechová (1869–1965) spojila svůj život s tanečníkem a hercem Ladislavem Pechem (1866–1942). V Brně, tehdy už v pevném svazku s profesionálním divadlem pokračovali Pechovi v rodinné herecké tradici. V ní pak navázala na brněnských scénách i jejich dcera Marie (1897–1978), hercem a režisérem byl i její muž Rudolf Walter (1894–1966), herečkou, režisérkou a divadelní organizátorkou byla i jejich dcera Olga (1922–2001), provdaná za scénografa a výtvarníka Milana Zezulu (1921–1992). Nejznámějším z této linie rodu je herec Ladislav Pešek (1906–1986), jehož paměti Tvář bez masky vyšly ovšem až v roce dokončení Pichlíkova strojopisu, proto s nimi autor nemohl pracovat.
| ISBN: | 978-80-7028-614-2 |
| EAN: | 9788070286142 |
| Doporučená cena: | 266 Kč |
| Počet stran |
256 stran |
| Rozměr |
200×230 mm |
| Datum vydání |
11. 12. 2024 |
| Pořadí vydání |
1. |
| Jazyk |
český |
| Vazba |
lepená brožura, obálka s chlopněmi |
| Autor: |
Karel Pichlík |
| Editor: |
Lenka Pichlíková Burke |
| Editor: |
Andrea Jochmanová |
| Nakladatelství |
Moravské zemské muzeum |
| Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |