V publikaci je prezentován empirický výzkum výslovnostních chyb českých žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku na základní škole. Jeho cílem bylo ověřit, v jaké míře mají žáci obtíže s výslovnostními jevy v němčině, ve kterých čeští rodilí mluvčí obvykle chybují. Dále bylo zjišťováno, jakým způsobem se v chybách projevuje transfer z dříve osvojených jazyků žáka, tj. mateřského jazyka (češtiny) a prvního cizího jazyka (angličtiny). V rámci teoretických východisek je pozornost věnována různým pojetím výslovnosti z hlediska cílů výuky cizích jazyků, definicím jazykových chyb, jejich příčinám, dále pak vývoji výslovnostní normy spisovné němčiny a metodickým přístupům při zkoumání chyb.
| ISBN: | 978-80-210-9902-9 |
| EAN: | 9788021099029 |
| Počet stran |
141 stran |
| Rozměr |
158 x 225 mm |
| Datum vydání |
2021 |
| Pořadí vydání |
1. |
| Jazyk |
český |
| Autor: |
Martina Čeřovská |
| Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
| Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.press.muni.cz/ |