Šesté číslo časopisu přináší mimo jiné studii Viktora Hrušky Poznámky ke zrodu české hudební akustiky: od Ryby ke Strouhalovi. Klavírista, skladatel a spisovatel Albert Breier se ve své studii Wind Blowing Trough Utopia. Form and Impermanence in New Music zabývá utopickými koncepty v hudbě od renesance po současnost. (V angličtině.) Studie Jaroslava Šťastného Hudební realista Hauke Harder představuje německého minimalistického hudebního skladatele. Článek Význam kata v japonském tanci: analýza taneční složky divadla nó nabízí vhled do pohybové složky v divadle nó, která je dle autorky Lucie Hayashi samostatnou promluvou skrývající vytříbenou symboliku jednotlivých pohybů a gest jako znaků tanečního jazyka. V šestém čísle Živé hudby najdete dále stať Josefa Bartoše Konference československých tanečních umělců v Brně (1950): Taneční umění a ideologie, materiál Kláry Lidové Jak se dívat na tanec ve filmu. Zdroje a přístupy ke studiu tance v českém hraném filmu do roku 1993, zprávu Petry Dotlačilové o Tanečním sympoziu v Oxfordu: Tanec při výročích a dalších příležitostech. Součástí nového čísla časopisu jsou také recenze: Jaromír Havlík se zabývá knihou Hudba v Olomouci 1945-2013 (Jan Vičar a kolektiv, Univerzita Palackého, 2014), Viktor Hruška recenzuje knihu Jaroslava Smolky Jak jsem je znal (NAMU, 2014). Dorota Gremlicová představuje novou ročenku Tanečních aktualit.
| ISBN: | 978-80-7331-372-2 |
| EAN: | 9788073313722 |
| Doporučená cena: | 149 Kč |
| Počet stran |
154 stran |
| Rozměr |
175x230 mm |
| Pořadí vydání |
1. vyd. |
| Datum vydání |
20. 12. 2015 |
| Jazyk |
český |
| Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
| Editor: |
Iva Oplištilová |
| Nakladatelství |
Akademie múzických umění v Praze |
| Tématická skupina |
17 - VŠ skripta |