Svaz českých knihkupců a nakladatelů
Vizuální kultura a vizuální studia vymezují nové pole pro studium kulturní konstrukce vizuálna nejen v umění, ale i v médiích a každodenním životě. Tento směr zkoumání současné kulturní produkce pojímá vizuální obraz jako ohnisko procesů, kterými je vytvářen význam v kulturním kontextu. Přestože vliv obrazů na život společnosti stále vzrůstá, dlouho se o nich uvažovalo téměř výlučně v rámci tradičně definovaných kategorií „umění“, „fotografie“, „film“ či „masová média“. Každá z nich má své specifické tvůrce a aktéry, své segmenty publika a svou rétoriku. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury.
| ISBN: | 978-80-7367-556-1 |
|---|---|
| EAN: | 9788073675561 |
| Doporučená cena: | 965 Kč |
| Počet stran | 472 stran |
| Rozměr | 210x280 mm |
| Pořadí vydání | 1. |
| Datum vydání | 1. 3. 2010 |
| Jazyk | český |
| Vazba | pevné desky, papírový potah (eventuálně s laminem), bez přebalu |
| Autor: | Jančařík, Zdeněk |
| Překladatel: | Vidmar, Lucie - Kreuzzieger, Milan |
| Nakladatelství | PORTÁL, s. r. o. |
| Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |