Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Temporalita (nových) médií

Kolektivní monografie je věnována vztahu médií a temporality s důrazem na proměny chápání a zkušenosti času způsobené nástupem tzv. nových médií. Tomáš Dvořák v úvodní kapitole sleduje historický vývoj kulturních technik synchronizace od kolektivního chápání času po současný stav "znepokojené pohotovosti", který zažíváme v nepřetržité interakci s elektronickými médii. V návazné studii se Marek Šebeš zabývá televizním zpravodajstvím, které chápe jako svébytnou sociotemporální institucí, která se podílí na strukturaci a organizaci času ve společnosti. Irena Reifová pak popisuje proměnu diváctví s nástupem digitalizovaných televizních pořadů s důrazem na internetové seriály a diváckou participaci. Další rovině participativního užívání médií se věnuje Radim Hladík při rozboru sociálních praktik hudební northernsoulové subkultury. Filip Vostal nahlíží akceleraci času ve společnosti perspektivou fenoménu vysokorychlostního obchodování na světových burzách. Monografii zakončuje Václav Janoščík, který propojuje motivy a inspirace ze současného umění, sci-fi a filozofie ve snaze zachytit něco z budoucnosti, kterou nám přibližují.
ISBN:978-80-7331-425-5
EAN:9788073314255
Doporučená cena:269 Kč
Počet stran 282 stran
Rozměr 120x198 mm
Pořadí vydání 1. vyd.
Datum vydání 31. 12. 2016
Jazyk český
Vazba měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Autor: Tomáš Dvořák
Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze
Tématická skupina 17 - VŠ skripta
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace