Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Colors in Medieval ArtTheories, Matter, and Light from Suger to Grosseteste (1100–1250)

Promítaná barva nasycuje náš svět obrazů a obrazovek, což vede k odtržení barvy od hmotné reality díky její kulturní vazbě na světlo a vyzařování optiky. Za těchto podmínek je obtížné představit si dobu, kdy barva byla výsostně materiálním, kulturním a společenským objektem. Cílem této knihy je ukázat, že barva je a byla ústředním „kulturním objektem“ v dějinách umění, což je skutečnost, která byla nejprve objasněna na základě historické diskuze o tomto fenoménu v jazyce, teologii, vědě a filozofii. Po přehledu středověkých estetických debat se autor knihy zaměřuje na dvě stěžejní případové studie, které zahrnují dvanácté a třinácté století: Baziliku v Saint-Denis a Katedrálu v Lincolnu. U obou se soustředí na umění vitráží, které bylo revolučním médiem stírajícím hranice mezi barvou, materialitou a světlem. Tento bohatě ilustrovaný svazek reflektuje středověkou estetiku, v níž hrála barva zcela zásadní a převratnou roli na pomezí estetických, intelektuálních a teologických otázek.
ISBN:978-80-280-0329-6
EAN:9788028003296
Doporučená cena:800 Kč
Počet stran 396 stran
Rozměr 145×220 mm
Datum vydání 2023
Pořadí vydání 1.
Vazba kniha, vázaná vazba
Jazyk anglický
Autor: Alberto Virdis
Nakladatelství Masarykova univerzita
Tématická skupina 9 - Umění
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace