Kniha představuje výsledky projektu Erasmus+, financovaného EU, do kterého se zapojilo osm partnerských univerzit ze sedmi evropských zemích. Zaměřuje se na rozvoj výuky a učení matematiky na univerzitní úrovni s cílem zlepšit výuku matematiky pro studenty vysokých škol. Teoreticky se zaměřuje na badatelsky orientovanou (inquiry-based) výuku a učení. Veškeré aktivity jsou založeny na třívrstvém modelu zkoumání a dotazování: (1) Dotazování (inquiry) v matematice a v učení se matematice v rámci přednášek, tutoriálů, seminářů nebo workshopů; (2) Dotazování ve výuce matematiky, do něhož jsou zapojeni učitelé zkoumající a rozvíjející své vlastní postupy ve výuce matematiky; (3) Dotazování jako výzkumný proces, který analyzuje procesy z bodů (1) a (2) s cílem prohloubit znalosti v těchto oblastech. V souladu s požadavky programu Erasmus+ kniha dále představuje intelektuální výstupy (IOs), které jsou v projektu rozvíjeny. PLATINUM má šest intelektuálních výstupů: model rozvoje založený na badatelsky orientovaném přístupu; rozvoj komunit profesionálů zaměřených na badatelsky orientovanou výuku matematiky; tvorba matematických úloh a výukových jednotek; na dotazování (inquiry) založené aktivity vedoucí k profesnímu rozvoji; modelování jako proces zkoumání; evaluace badatelsky orientovaných výukových aktivit z pohledu studentů.  V rámci projektu byly v každé z partnerských skupin vytvořeny badatelské komunity, v nichž matematici a pedagogové spolupracují podpůrným kolegiálním způsobem na podpoře badatelských procesů v učení a výuce matematiky. Vtažením studentů do badatelských aktivit chce projekt PLATINUM u studentů rozvinout konceptuální porozumění. Tedy porozumění, které přesahuje rámec memorování a aplikací rutinních postupů. Osm partnerů společně vytvořilo badatelskou komunitu, která spolupracuje na dosažení cílů projektu PLATINUM ve specifickém prostředí svých institucí a kultur. Společně se učíme z toho, čeho jsme schopni dosáhnout s ohledem na vzájemné cíle i různá prostředí, a přinášíme tak do této důležité oblasti vzdělávání bohaté zkušenosti a poznatky. Komunity na badatelskou výuku zaměřených profesionálů umožňují účastníkům řešit problémy a tenze, jež se v rozvoji a implementaci badatelského přístupu objevují a pomáhají jim rozpoznat kritické aspekty takto pojatého procesu výuky a učení.  Zapojením do rozvoje badatelsky orientovaného přístupu jsou partneři projektu dále motivováni k navrhování takových aktivit, které podpoří jejich kolegy, včetně začínajících kolegů vyučovat matematiku badatelsky orientovaným přístupem. Takto pojatý profesní rozvoj je důležitým výsledkem projektu PLATINUM. Další z důležitých oblastí badatelsky orientovaných aktivit je „modelování“ v matematice. Partneři v rámci projektu spolupracovali na zkoumání povahy modelovacích aktivit a jejich využití u studentů. Projekt dále vyhodnocuje celkový přínos a úspěšnost badatelsky orientovaného přístupu ve všech zmíněných oblastech a mapuje problémy a pnutí, které implementace takto pojatého přístupu do praxe vyvolává.
			
						| ISBN: | 978-80-210-9982-1 | 
|---|
						| EAN: | 9788021099821 | 
|---|
				
					| Počet stran | 354 stran | 
				
					| Rozměr | 176×250mm mm | 
				
					| Datum vydání | 2021 | 
				
					| Pořadí vydání | 1. | 
				
					| Vazba | kniha, vázaná vazba | 
				
					| Jazyk | anglický | 
					
							| Autor: | Barbara Jaworski a kol. | 
					
							| Editor: | Inés M. Gómez-Chacón | 
					
							| Editor: | Reinhard Hochmuth | 
					
							| Editor: | Barbara Jaworski | 
					
							| Editor: | Josef Rebenda | 
					
							| Editor: | Johanna Ruge | 
					
							| Editor: | Stephanie Thomas | 
				
					| Nakladatelství | Masarykova univerzita | 
				
				
					| Tématická skupina | 3 - Přírodní vědy, matematika | 
					|  | Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.press.muni.cz/ | 
|---|