Oblast online nákupního chování v současné době zaujímá nezastupitelnou roli při rozvoji elektronického obchodování. Tato práce se zaměřuje na identifikaci faktorů, které ovlivňují vývoj online nákupního chování spotřebitelů v českém online prostředí a které následně slouží pro sestavení a ověření komplexního modelu vývoje online nákupního chování, který odráží současné možnosti českého online prostředí. Hlavním cílem práce je vytvořit, kvantifikovat a ověřit komplexní model vztahů mezi determinanty, které ovlivňují spotřebitele při nákupu online. Podnětem pro realizovaný výzkum bylo zjištění neexistence komplexního modelu online nákupního chování, který reflektuje specifika českého online prostředí a současné trendy a vývojové tendence v oblasti elektronického obchodování. Hlavní výzkumnou metodou práce je metoda online dotazování formou dotazníkového šetření mezi vybranou skupinou českých respondentů nakupujících online s cílem vyhodnotit identifikované faktory online nákupního chování. Výsledky dotazníkového šetření následně jsou dále využity pro sestavení a ověření komplexního modelu online nákupního chování, který je statisticky ověřen pomocí modelování strukturních rovnic, které na základě statistických dat odhadují velikosti a kvalitu vazeb mezi měřenými (manifestními) a předpokládanými neměřenými (latentními) proměnnými. Cílem modelu je poskytnout komplexní pohled na problematiku současného online nákupního chování, který zohledňuje faktory ovlivňující vývoj online nákupního procesu spotřebitele v prostředí českého e-commerce. Ověřený model poskytuje komplexní vysvětlení současného fenoménu online nakupování, který integruje a rozšiřuje předchozí studie identifikující behaviorální modely chování při nakupování online. Žádný předchozí ani současný výzkum se tímto fenoménem systematicky nezabývá.
ISBN: | 978-80-7678-236-5 |
EAN: | 9788076782365 |
Počet stran |
79 stran |
Datum vydání |
28. 03. 2024 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
Veronika Svatošová |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Neprodejné |