První oddíl knihy se zabývá prezentací Čapkova díla v učebních textech pro střední školy v období 1918–2018 ve vztahu k literárněvědné recepci a proměňujícímu se kurikulárnímu kontextu. Zvláštní pozornost je věnována Čapkovým románům (především Krakatitu, tzv. noetické trilogii a Válce s Mloky), autorským komentářům a dramatu R.U.R., problematice výkladu nebo metodickému aparátu k čítankovým ukázkám.
V druhém oddílu jsou vymezena východiska interpretace, vyjasněna vlastní pozice v kontextu současných paradigmat literárního vzdělávání a formulována koncepce formativních účinků narativní fikce na mysl a život čtenáře. Poté jsou navrženy možné přístupy a metody, které by se vyvarovaly úskalí a chyb zjištěných v empirickém šetření prvního oddílu a rozšířily potenciální možnosti práce s Čapkovými texty v duchu „první osoby”.
Knihu uzavírají doporučení pro pedagogickou praxi a návrh inovativní podoby učebního textu.
ISBN: | 978-80-86370-66-8 |
EAN: | 9788086370668 |
Doporučená cena: | 250 Kč |
Počet stran |
248 stran |
Datum vydání |
2018 |
Pořadí vydání |
1. |
Rozměr |
130 × 210 mm |
Jazyk |
český |
Vazba |
lepená brožura, obálka s chlopněmi |
Autor: |
Filip Komberec |
Nakladatelství |
Cherm |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |