Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech. Úvahy autorek vedou od obecné didaktiky k oborovým didaktikám, resp. k didaktice biologie, a zároveň i nazpátek – od oborových poznatků biologie k obecné didaktice. Chce-li didaktika biologie své učitele účinně podporovat, potřebuje zvládat vztahy mezi teoretickým poznáním a praktickým jednáním učitele a jeho žáků. To znamená propojovat abstraktní obecnou úroveň myšlení s reálnými aktivitami ve výuce, a tak překonávat panující mezery mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami. Uvedené požadavky zřetelně vedou k intenzivnější komunikaci a spolupráci nejenom ve vertikálním směru (mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami), ale současně ve směru horizontálním (mezi oborovými didaktikami navzájem ke společným zobecněním). To je jediná efektivní cesta i k účinnější spolupráci mezi teorií v didaktice a vzdělávací praxí.
| ISBN: | 978-80-261-0846-7 |
| EAN: | 9788026108467 |
| Doporučená cena: | 399 Kč |
| Počet stran |
280 stran |
| Datum vydání |
28. 08. 2019 |
| Pořadí vydání |
1. |
| Vazba |
kniha, vázaná vazba |
| Jazyk |
český |
| Autor: |
Zdeňka Chocholoušková |
| Autor: |
Lenka Hajerová Műllerová |
| Nakladatelství |
Západočeská univerzita v Plzni |
| Tématická skupina |
3 - Přírodní vědy, matematika |