Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech. Úvahy autorek vedou od obecné didaktiky k oborovým didaktikám, resp. k didaktice biologie, a zároveň i nazpátek – od oborových poznatků biologie k obecné didaktice. Chce-li didaktika biologie své učitele účinně podporovat, potřebuje zvládat vztahy mezi teoretickým poznáním a praktickým jednáním učitele a jeho žáků. To znamená propojovat abstraktní obecnou úroveň myšlení s reálnými aktivitami ve výuce, a tak překonávat panující mezery mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami. Uvedené požadavky zřetelně vedou k intenzivnější komunikaci a spolupráci nejenom ve vertikálním směru (mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami), ale současně ve směru horizontálním (mezi oborovými didaktikami navzájem ke společným zobecněním). To je jediná efektivní cesta i k účinnější spolupráci mezi teorií v didaktice a vzdělávací praxí.
ISBN: | 978-80-261-0846-7 |
EAN: | 9788026108467 |
Doporučená cena: | 399 Kč |
Počet stran |
280 stran |
Datum vydání |
28. 08. 2019 |
Pořadí vydání |
1. |
Vazba |
kniha, vázaná vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Zdeňka Chocholoušková |
Autor: |
Lenka Hajerová Műllerová |
Nakladatelství |
Západočeská univerzita v Plzni |
Tématická skupina |
3 - Přírodní vědy, matematika |