Publikace se zabývá vlivem rizikových faktorů školního a rodinného prostředí na schopnost dospívajících žáků ve věku 14–19 let zvládat stresové situace. Po teoretickém úvodu věnován základním východiskům jsou v hlavní části publikace představeny závěry kvantitativního výzkumného šetření sledujícího vliv vybraných stresových faktorů (tj. faktorů školního a rodinného prostředí) na výskyt psychosomatických projevů, charakter copingových strategií a psychohygienické návyky sledované skupiny dospívajících žáků. Tyto parametry jsou porovnávány mezi žáky s ohledem na jejich věk, bydliště, druh školy a přítomnost specifických poruch učení. Prezentované závěry mohou sloužit jak pedagogickým a poradenským pracovníkům ve školní praxi, tak také rodičům a širší veřejnosti.
ISBN: | 978-80-280-0373-9 |
EAN: | 9788028003739 |
Počet stran |
243 stran |
Rozměr |
148×210 mm |
Datum vydání |
2021 |
Pořadí vydání |
1. |
Vazba |
kniha, brožovaná vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Ivana Márová |
Autor: |
Nikol Vicherková |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.press.muni.cz/ |